Translate

Wednesday, 22 February 2017

Terapia prin arta....


Cand sunt in atelier si lucrez in cupru, mainile stiu ce trebuie sa faca, iar mintea este libera sa zboare departe, filozofand despre viata prin prizma sufletului meu...
Incerc sa ating un subiect referitor la "incarcatura" energetica a unei lucrari ce iese din mainile omului....
Stiu ca putini artisti sau artizani privesc propria creatie ca un mesager al sufletului, dincolo de partea materiala, majoritatea gandindu-se doar la profit sau castigul real imediat...
Eu cred ca orice om care atinge ceva modifica involuntar incarcatura energetica.... Dar cel care creeaza ceva....?!
Cel putin pentru mine, sunt multe exemple ale propriilor lucrari in cupru prin care multe persoane privind sau purtand spre exemplu o bratara din cupru au simtit ceva. Poate sa fie autosugestie sau pur si simplu lumea se trezeste din "amortire", reusind poate   sa priveasca si sa simta dincolo de latura material-existentiala a lucrurilor....
Cand creez ceva,  nu ma gandesc niciodata la bani, daca se va vinde sau nu  noua bratara,  sau daca imi scot vreodata banii de materiale .... Nu ma intreb, daca o sa placa lumii sau mai grav sa creez ceva urmarind gusturile publicului din targurile pline de kitsch....Las doar inspiratia sa lucreze prin mainile mele si devin un simplu spectator la ce se intampla in atelierul meu , pe masa mea de lucru....In acele momente o emotie intensa ma inunda, bucuria creatiei umple atelierul , si cad ca  intr-o transa vrajit parca de ceea ce traiesc,  cand modelez cu migala cuprul ....
Pentru mine  este foarte  important, sa am mintea limpede si curata cand creez, intrucat acel ceva ce prinde viata s-ar putea sa poarte in esenta sa ceva din mentalul si incarcatura vibrationala....
Citeam mai demult, calugarii inainte de a picta icoane pe sticla sau pe lemn,  tineau post si rugaciune....Astfel intr-o liniste si curatenie sufleteasca prindea viata lucrarea....Poate asa se explica de ce o icoana este vindecatoare...intrucat energia pura a pictorului,  s-a amestecat cu pigmentul culorii, influentand mai tarziu pozitiv  ADN-ul privitorului....!
Oare   de ce dupa moartea artistilor, lucrarile lor au un mare "succes" la public.....?Trecand peste explicatia "logica" ca oportunistii fac bani dupa disparitia artistilor ...eu cred altceva!
In saracia si tristetea lor tablourile erau pictate din tot sufletul, fiecare tusa ascunzand incet  zbuciumul si tristetea vietii, toate problemele si greutatile prin care au trecut....
Cand pui un astfel de tabloul pe perete trimiti in eter povestea lor, ce loveste puternic in  retina privitorului pana in adancul sufletului, unde vibreaza tainic, povestea lor ....!
Am incercat sa explic, in felul meu , fara studii in domeniu cum poate sa influenteze publicul, o lucrare  prin insasi incarcatura sa energetica....!
                                 Arta inseamna viata!



No comments:

Post a Comment