Translate

Sunday, 29 January 2017

Va multumesc ca ati ales sa purtati ceva creat de mine in cupru


“Va multumesc ca ati ales sa purtati ceva creat de mine in cupru….”
Asa raspund eu de fiecare data cand cineva alege sa poarte ceva lucrat de mine in arama….
Cei care traiesc din munca mainilor lor traiesc decent , de multe ori la limita supravietuirii,  insa o fac cu  bucurie si multa pasiune….!
Cu riscul de a ma repeta  si supara unele persoane, exista doua mari categorii de “artizani” : cei care lucreaza totul manual si restul ce asambleaza tot felul de piese aurite, argintate….
Sa dau un exemplu, este ca si cum ai cumpara  painea inghetata din market, o pregatesti in cuptor apoi spui ca este facuta de tine…. L
Nu doresc sa mai descos acest subiect al artizanilor comercianti, intrucat stiu sigur ca  nu se doreste “ordine” in targurile mestesugaresti, se vrea doar numar mare de participanti, asta insemnand mai multi bani in buzunarul organizatorilor de targuri….!?
Ce doresc sa subliniez , faptul ca exista romani care cauta ceva deosebit, ce nu gasesc pe toate drumurile, si asta o spun din experienta….
De multe ori am spus ca in tara noastra se poate trai decent din munca cinstita, insa trebuie sa ai rabdare, sa fii descoperit, sa  afle lumea de tine prin ceea ce faci cu sufletul si mainile.
Spre exemplu faci paine de casa folosind reteta traditionala. La inceput o sa ai poate doar un comparator, apoi numarul vor creste incet in functie de multe “variabile” insa cu timpul vei fi cautat, intrucat sunt oameni ce doresc sa manance sanatos. Tot “secretul” zic eu, nu este mestesugul tau sau  reteta, ci  faptul ca esti  cinstit in fata sufletului tau si  lumea ce vine spre tine. De ce spun asta ? Daca spui spre exemplu ca painea ta este doar din faina, drojdie.... iar cineva descopera ca ai mintit , “visul” tau s-a incheiat brusc  ….!
Cand participam in targurile de mestesugari prin tara, eram martor la diferite dialoguri intre "artizani"…Cineva din zona mea ce “producea” suc natural din fructe de padure spunea mereu : “daca nu-mi merge afacerea, si nu-mi este rentabila, ma apuc de altceva, ma reprofilez…”
Mult timp m-a urmarit acest raspuns si tarziu mi-am dat seama de ceva. Cei care lucreaza doar pentru bani, intr-un automatism frenetic, ei  nu pun suflet, si cand nu pui suflet nu mai conteaza decat profitul rapid, acum si cu orice pret….Apoi ma gandeam eu, dar daca acea persoana nu obtine sucul din fructe de padure ci din altceva, si prin “acoperirea” targurilor face bani frumosi astfel incat,  nu-i pasa daca este "descoperit" sau nu…. ?!Si cred ca sunt multi astfel de oportunisti  ajunsi peste noapte artizani sau producatori de "succes"  in targuri renumite…..Un om ce doreste sa traiasca din munca mainilor sale cinstite,  eu cred ca pune foarte mult suflet in lucrare, el nu doreste sa pacaleasca pe nimeni si nici macar nu se gandeste sa-si schimbe meseseria asa cum iti schimbi sosetele sau camasa, pentru ca nu fura si nici nu minte pe nimeni, el traind de fapt visul vietii sale….!
Se stie  ca sunt multi “producatori” ce vand marfa contrafacuta, miere, branza, mezeluri si sub mirajul targurilor de artizani fac bani "frumosi" peste noapte, dar ce nu stiu ei, ca intr-o zi vor fi prinsi cu minciuna….dar,  sunt sigur ca  lor nu le pasa, a doua zi se vor reprofila si vor vinde altceva, si altceva, pentru ca nu-i asa,  au stofa de comercianti, si targurile de artizanat le ofera intotdeauna  aceasta "oportunitate" ….! L
Eu stiu  ca si in tara noastra se poate trai decent, insa trebuie avuta rabdare, foarte multa rabdare, sa fii gasit prin padurea de chinezari, de marfa contrafacuta si vanduta in targuri de renume ca produs traditional romanesc….
Cand pui suflet intr-o lucrare se vede, se simte, si doar trebuie sa astepti sa vina persoana potrivita povestirii  tale de viata , ascunsa incet in broderia fina….!
……………………………………………………………………
Multumesc celor care au ales sa poarte ceva creat de mine in cupru….! Cine stie,  poate completez ceva prin lucrarea mea povestea dumneavoastra de viata, iar faptul ca imi cumparati creatia ma ajutati sa-mi traiesc si eu povestea…. !
Ce poate fi mai frumos, decat sa creezi pentru suflet....?! 
Va multumesc! J
                                    Arta inseamna viata ...!




No comments:

Post a Comment