Translate

Wednesday, 12 October 2016

SIMBOLURI SACRE ROMANESTI


Odata.... am intrebat un "saman", o doamna ce lucreaza in "domeniu" de ce nu poarta simboluri romanesti, de ce purtam orice, ale altor culturi straine de neamul nostru....Mi-a raspuns simplu ca nu s-a gandit la asta , si poate exista o explicatie prin bogata documentatie despre orice si mai putin despre simbolurile noastre stramosesti....
Eu le numesc simboluri sacre romanesti.... Am incercat de fiecare data cand am comenzi sa gravez in cupru pe langa simboluri reiki sau de alta natura sa integrez cum am simtit si ceva din iile noastre....Am scos pe hartie mai multe simboluri dacice, ce apar apoi pe camasile cusute  si le-am completat dupa simtirea mea pe bratarile de cupru...Cred ca fiecare ie are o poveste, simbolurile cusute incet au o puternica incarcatura spirituala, prin insasi faptul ca a fost cusuta de mana, cu un scop, pentru cineva...Traim acum in era vitezei, in care nu mai conteaza calitatea ci imaginea vizuala, sa fie totul "pe repede inainte" , sa nu gandesti prea mult ce mananci, consumi, traiesti, important este sa castigi repede timp, bani si multe "succesuri"....
Astazi iile se lucreaza  mecanic , rapid , se "baga" programul in calculator iar masina "fara suflet" picteaza ceva comercial....
Am auzit cum in saracia noastra, persoane in varsta, au vandut ii vechi, ca sa-si poata duce traiul, iar "baietii destepti" ce colinda satele distruse si sarace , le-au vandut apoi strainilor de neam pe sute sau mii de euro ,  celor care  apreciaza mai mult decat noi, traditia, istoria...De unde stiu? Se laudau cu asta..... :(
La sarbatori, de ochii lumii,  multa lume  poarta ii, insa cred ca  prea putini stiu ce poarta pe ei, imaginea conteaza, nu mai avem timp sa mai intelegem, suntem un intreg cu aceasta lume,  ce  se prabuseste in sclipiri de marketing si sunetele stridente ale mass-media....
In timp ce eu delirez aici , sate pline candva de parfum romanesc, mor incet, pustiite de de valul abundentei, o boala care a vrajit tinerii sa plece peste hotarele tarii....
Poate intr-o zi ne intoarcem incet la origini, sa privim cu detasare si  tacere ce au creat bunicii, stramosii nostri pe portile de lemn, lazile de zestre, lingurile de lemn ,farfuria din lut .... cum si-au incrustat zeii protectori sa-i ajute de cei care ne-au cotropit tara si o fac in continuare, sa le intelegem povestile de viata ....
Ia…este poate,  biblia noastra stramoseasca….

                             Arta inseamna viata…!


No comments:

Post a Comment