Translate

Wednesday, 24 August 2016

Creatii handmade fara semnatura


Pentru mine este foarte important sa-mi semnez tot  ce creez, intrucat este munca mea de o viata, rezultatul multor ani  de cautari , si mai ales pentru ca sunt autodidact, adica am invatat sa desenez, sa pictez si sa gravez singur ....!
Spre exemplu, cand am gravat in sticla in Piata Stephansplatz din Viena , tot asa, mi s-a spus ca nu am voie sa-mi semnez lucrarile intrucat nu le place clientilor...insa eu tot mi-am gravat initialele, cerandu-le acordul turistilor, la fiecare obiect din sticla gravat, pentru ca  era creat de mine, este creat de OM ...!
Nu vreau sa le fac morala celor care nu suporta sa vada semnatura ta pe o lucrare , insa este vorba pentru mine de lipsa de respect fata de  fiinta umana...Se pare ca se doresc produse "no name", gen chinezarii, ce nu se stie de unde provin, sunt "eftine si bune".... Cand porti o bratara "fara semnatura", mergi pe ideea ca este creata mecanic, in serie, un produs de duzina, insa in momentul cand gasesti intr-un colt mic , scrijelit o iniatiala, ai certitudinea ca este creat de om, lucrarea are o poveste, este rodul unui destin ...!
Cum ar fi ca nimic  din ce este creat de om, sa nu mai fie semnat, sa fie foar o masa de produse, oamenii sa nu mai aiba nume, sa fim toti doar niste cifre intr-un "sistem"...?!
...........................................
O doamna din domeniul "spiritual" imi cere sa-i creez o bratara dar fara semnatura, intrucat impurific lucrarea...Incerc sa explic ca este vorba de respectul fata de mine, fata de ce creez eu...iar dansa imi raspunde: "...Doar daca esti Dumnezeu ai voie sa-ti gravezi numele pe lucrarea ta..." "!?
O alta persoana tot asa , apreciaza tot ce am creat eu, nu a vazut la nimeni aceste modele, insa daca se poate sa nu apara pe nici o lucrare numele meu, pentru ca se incarca cu "karma" mea... Incerc inca odata sa spun ca este vorba de mine , ca om , este  vorba de respect....dar "karma" mea se pare  ca strica lucrarea....Raspunsul meu final a fost sa caute pe internet, este plin de artizani ce lucreaza in cupru "no name" care vand si copiaza fara probleme orice, oricand fara probleme si fara "karma"...
Cum sa explic eu ca diferenta intre un produs "original" si ceva "contrafacut" este de fapt semnatura?!
Ce folos ca  esti o persoana "spirtuala" dar iti este frica de "karma" din oameni....?!
Unde este iubirea si respectul dintre noi?!
Pentru cine nu stie, nu eu creez lucrarile, ma simt inspirat, ca si cum am gasit in mine un imens izvor de lumina, ce ma obliga sa aduc mereu ceva nou in artizanatul romanesc, dar asta e alta poveste....

                                Arta inseamna viata!

No comments:

Post a Comment