Translate

Thursday, 21 July 2016

Simbolurile Sacre Romanesti



Dintre cei care poarta creatiile mele in cupru sunt multi "maestri" Reiki, "samani" sau initiati in lumea spiritula, respectiv cei care doresc o "protectie energetica" sau pur si simplu in  scop terapeutic, cunoscandu-se importanta cuprului pentru  organism, respectiv faptul ca este antimicrobian....
Prima intrebare care mi se pune spre exemplu de catre dansii este,de ce nu fac si eu "pasul", sa citesc , sa ma informez , sa-mi completez "cunoasterea"....Le-am raspuns simplu, pentru ca nu simt, rolul meu este doar sa creez si sa fac fericit sufletul omului prin lucrarile mele in cupru. La randul meu am intrebat, de fiecare data cu riscul de a supara , de ce noi romanii purtam simboluri straine neamului nostru, din alte alte tari, cu alte traditii si obiceiuri ...?!
Stim cu totii ca mass-media si marketingul ne bombardeaza zilnic cu informatii despre  legume , fructe si seminte de pe alte meleaguri, consumandu-le ne vom schimba viata, vom intineri peste noapte... Cine se mai gandeste ca genetic vorbind, ADN-ul corpului nostru, este obisnuit cu putinele legume, fructe si plante din tara noastra. De ce sa consumi nu stiu ce ceai sau seminte din Hymalia, India cand avem si noi "burienile" noastre pe toate drumurile si potecile tarii ?! Spre exemplu ghimipir in sus , ghimpir in jos, ceai din  ghimpir, ciocolata cu ghimpir, ingheta cu ghimpir, ghimpir la "rotisor"....cand ghimpirul nostru romanesc - usturoiul sta cum cuminte pe mesele taranilor in asteptare .... Stiu, " omul citit" si informat incearca pe cat posibil sa fie la zi cu ce spun "cercetatorii" studiile si medicina naturista sa-si prelungeasca varsta, dar nu stie insa cat de usor este manipulat de marketing si mass-media...
La fel este zic si eu cand purtam tot felul de simboluri din alte culturi si traditii , poate asa influentam soarta si norocul, abundenta de abia asteapta sa ne umple contul in banca iar noi sa fim fericiti ca am facut tot ce trebuie in fiecare zi ....
Parerea mea personala este ca asa cum "ghimpirul" nostru  romanesc - usturoiul nu este valorificat pe masura, asa si simbolurile sacre romanesti de pe iile noastre nu sunt intelese... Stramosii nostri au incercat sa creeze o lume aparte, in care se regaseau, care i ajuta la greu, si purtand straiele cusute din mana poate i protejau si le aducea bucurie in suflet....Cineva spunea ca simbolurile cusute manual de pe toate straiele taranesti sunt  biblii la purtator, au mesaje ascunse in desenele lor , respectiv au o incarcatura energetica a pamantului nostru stramosesc.
In incheiere vreau sa va  spun ceva, limbajul calculatorului  lucreaza cu siruri de combinatii:  0 sau 1 spre exemplu acest cod :  10111101 .Sa ne  gandim ca 0 este culoarea alba iar 1 este culoarea neagra. Ati observat ca modele custe pe straiele taranesti  sunt realizate din X-uri sau patrate de diferite culori dar majoritatea cu negru ? Daca am atribui fiecarei linii din iile noastre cusute de stramosii nostri pentru spatiul alb 0 iar pentru punctul negru 1 si sa introducem  intr-un calculator aceste siruri de alb si negru 011101 011100011 sa gasim sensul acestor mesaje "scrise incostient" de stramosii nostri ?!
In cuvinte putine poate  stramosii nostri au  scris in limbaj "electronic" prin simbolurile sacre romanesti, istoria, povestile de viata, trairile lor, iar acum asteapta sa fie descoperite si descifrate incet de cei care au "cheia" in suflet....
Din pacate acum, majoritatea romanilor cauta in alta parte ce este sub ochii lor dar ascuns si asteapta sa fie inteleasa si descifrata, istoria noastra, prin toate simbolurile cusute  sau sculptate pe portile din lemn, prin care atunci cand  trecem si cine stie, poate  se curata sufletul nostru....
                                                             Arta inseamna viata!

No comments:

Post a Comment