Translate

Thursday, 5 May 2016

A fi sau a nu fi ... liber


Acum cativa ani  lucrand pe un santier in Cluj , intr-o zi am refuzat sa mai stau peste program.... Nu se spunea clar cate ore trebuie sa lucram suplimentar, respectiv , nu eram de acord sa fiu platit in bere…De multe ori cand  se lucra peste 8 sau 10 ore se aducea bere  (se stie cred ca pe santier se consuma mult alcool…). Asa ca eu,dupa 8 ore am plecat acasa! A doua zi dimineata m-a chemat patronul (acum om mare prin primaria Clujului…) si nervos ma intreaba : “De ce nu faci ce face toata lumea?”…iar eu raspund calm “Pentru ca eu lucrez pentru mine , nu pentru altii si nu sunt de acord, sa fiu platit in bere peste orele de program. Eu beau bere cand simt eu nu cand bea toata lumea…!” Va dati seama ca m-au concediat imediat, cred eu, sa fiu dat exemplu, ce pateste cineva care gandeste liber…. :) Nu a contat faptul ca am fost serios, nu am furat cupru de pe santier, nu am consumat alcool, a deranjat poate ca nu eram de acord cu politica firmei , “capul plecat, sabia nu-l taie”…
…………………………………………………………………………………..
Cineva spunea ca dupa ’89 ne-am castigat libertatea de a vota….
Indraznesc sa completez….am castigat libertatea de a raspunde cu DA sau NU, de a refuza sau accepta ceva….
In cazul politicii, cred ca, nu doar eu am observat, timp de 25 de ani , in afara de  a-si urma propriile interese , majoritatea  partidelor nu au facut nimic pentru noi , pentru tara … Iar acum asteapta “cu  nerabdare intr-o bucurie nesfarsita” sa-i salte DNA-ul cate unul,  in ordinea faptelor  "binecuvantate"…..
Buuun…Ca tot vine vorba de vot, expresia :  “libertatea de a vota “ este totusi  o capcana …De ce?! Este ca si cum ai spune “esti liber in sfarsit, sa mananci zahar”, “esti liber sa consumi alcool”….Hmmm….Ce ma opreste pe mine sa refuz, sa-mi pun intrebari, sa aleg ce este bine pentru mine sau nu?! In cazul in care refuzi sa mergi la vot esti acuzat, "revolutia a fost degeaba", “...au murit oameni pentru ca tu sa poti vota liber”…Gresit! E alegerea mea sa refuz zaharul, carnea, alcoolul, vaccinul sau chiar  “votul”…. Sunt un om liber sa aleg! Nu ai dreptul sa ma obligi sau sa fac ce vrei tu, daca eu nu simt asta ....!!!!!!! ;)
Politica este exact ca biserica, are nevoie de multime ca sa supravietuiasca. Si aici nu vorbim de ideologie sau religie , vorbim de manipularea maselor  , raspandirea unei frici, prin doctrine si nu in ultimul rand prin mass-media…
Totul incepe zic eu in scoala, unde  nu esti invatat  sa pui intrebari, sa alegi, sa gandesti , doar primesti informatia gata pregatita , cu cat memomerezi mai repede cu atat primesti cele mai bune calificative. Ce sa mai vorbesc, nu te intreaba nimeni cu ce materie rezonezi, daca-ti place spre exemplu, matematica sau fizica , esti obligat “sa faci ce face toata lumea” (vorba patronului unde am lucrat , iar acum e un mare “politishian”… ;) ) si  ajungi in final o rotita din motorul economiei “functionale”…
Ca o observatie personala, poate gresesc sau poate nu, majoritatea elevilor cu rezultate remarcabile, ce au invatat (memorat) foarte bine , peste cativa ani, au devenit oameni foarte bogati financiar, dar cu o alta viziune asupra vietii, ca sa nu spun "limitati spiritual"... . Dintre elevii “mediocrii’ cu rezultate slabe la invatura, au iesit multi inventatori, oameni de geniu, oameni cu pofta de viata, care au descoperit mai tarziu, ce altii nu au avut curaj sa gandeasca ….Poate am inteles eu gresit dar , am vazut ca numitor comun  la majoritatea inventatorilor, “geniilor”, faptul ca in scoala au fost slabi la invatatura ….
Ce concluzie trag eu, “prostul” clasei deoarece prindea  greu “informatia” si-a salvat creierul pentru ce urma sa vina , respectiv “refuzand” sa memoreze  cum faceau majoritatea , a putut alege mai tarziu adevaratul sa drum….
In ziua de azi omul nu mai este liber , desi “ e liber sa voteze”, putini au capacitatea mentala de a privi lumea cu detasare, din afara tabloului….
Si totusi, dar daca alegi, sa nu mergi la vot , ce s-ar intampla?! Ganditi-va un pic….S-ar bloca economia?! Si asa e blocata, e la pamant, distrusa, zero …. Ar fi haos in tara?! Ce ma face sa cred ca acum este  normalitate….?! Va spun eu ce-ar urma…Cineva s-ar trezi , cei din lumea “divertismentului”, mass-media, politica ar realiza cu “suprindere” ca nu poti pacali si manipula  la nesfarsit prin cuvinte apoi sa-ti vezi de treaba ta , “timpul trece noi cu drag muncim”….Apoi ne mai avand spectatori in tribune, sa le priveasca “vrajiti”  scenetele, bine alese de fiecare data, “actorii din lumea divertismentului”, si-ar strange incet "jucariile", fiind in final nevoiti sa lucreze cu adevarat,  cum face toata lumea, sa traiasca si sa simta "ad litteram" viata de zi cu zi cu bune si rele….!!!
………………………………………………………………..
In incheiere ca raspuns la frica unora, daca nu mergi la vot , lumea se va sfarsi, explic prin ce am trecut eu cand am refuzat sa mai consum carne.... :)
Multa lume ma intreba asa, daca toti nu am consuma carne , ce facem cu toate animalele....?! Buna intrebare….!! :)
La scoala, "ei" te invata ca, intre doua puncte A si B se poate trage  doar o singura linie “dreapta”. Gresit! Se pot trage o infinitate de linii...Nu scrie nicaeri, ca linia trebuie sa fie dreapta , ca raspunsurile trebuie sa fie usoare, simple.... ca omul s-a nascut ca sa voteze …
Dumnezeu a lasat omul pe pamant liber, sa aleaga, intre bine si rau…..!?
................................................................................................
                    Viata este o calatorie frumoasa ... ! :)




No comments:

Post a Comment