Translate

Tuesday, 12 January 2016

Cum...tu si Duminica lucrezi...?


                                                                  
Cand alegi sa-ti conduci singur viata, fara sa depinzi de alti oameni, ci doar de tine, atunci realizezi ca nu mai ai zi libera, de fapt esti liber sa lucrezi cand vrei tu si sa te opresti cand vrei tu ...
Imi aduc aminte, acum cativa ani , eram la un targ de artizanat  si erau “Floriile” o mare sarbatoare crestina. Eu  lucram ceva la o bratara din cupru…Se apropie de mine un domn si ma ia nervos la intrebari... De ce lucrez Duminica mai ales ca sunt Floriile, este un pacat foarte mare ?!.... Nu stiu cum am gasit cuvintele, dar am raspuns cu blandete fara sa ma opresc din lucru ...
“Domnule draga, sa presupunem ca am copii, si este Duminica, zi sfanta, dar eu din pacate nu am bani din care sa le cumpar de mancare....Am doua solutii, sa merg sa lucrez cu ziua si sa pacatuiesc doar ca sa le dau  copiilor sa manance sau, sa le spun : “dragi copii, azi nu mancam , fiind Duminica nu pot sa lucrez ca e pacat mare...mancam luni, pentru ca nu este pacat sa lucrez ...” Dumnezeu la faza asta ce va face ?!...Ma  trece in catastif ca sunt un bun crestin si am lasat copii flamanzi o zi intreaga doar sa nu pacatuiesc iar copii vor intelege cu intelepciune si vor astepta cu demnitate ziua de luni cand vor manca ? ...” Domnul respectiv a plecat bolborosind ceva ...
Asta se intampla cand depinzi de tine, de arta , de comenzi, nu mai ai zi libera , Duminica pentru tine este cand esti obosit, cand ai o pauza intre comenzi sau pur si simplu te opresti pentru ca tu iti gestionezi timpul si viata ...
Cand lucram la patron in Italia sau Romania , ma gandeam cum ar fi sa lucrez pentru mine, asa cum pun suflet pentru cineva , pentru afacerea  familiei lui de ce nu as pune suflet pentru mine ...?!
Practic intelegi mai bine totul ,cand iti desfaci singur aripile tale si incerci sa zbori prin propriile forte, nu furi, doar lucrezi cinstit cu drag si pasiune pentru oameni ...
De curand am vazut un documentar, unde era vorba despre inceputul cinematografiei, cum a luat fiinta doar ca sa distreze muncitorii, practic filmele ajutau sa treaca mai usor peste greutati si sa uite ...Atunci am realizat ceva, poate ca  Duminica este ziua de odihna a muncitorilor , cand au timp sa uite jugul ce trebuie sa-l duca zi de zi … Poate, daca nu exista aceasta zi oamenii s-ar razvrati, ar schimba o lume , dar asa, au timp sa-si  uite soarta  , sa mearga la biserica ,sa priveasca un film , sa bea o bere in liniste , fara sa mai pacatuiasca lucrand ....
Cand mai aud pe cineva ca de-abia asteapta sfarsitul de saptamana , iar ziua de luni este cea mai grea zi realizez cat de multi sunt cei care au ales sa fie condusi “cu intelepciune si incredere ” spre ziua pensiei ...
Nu este usor sa traiesti din arta, sa lucrezi pentru tine, dar ce poate fi mai frumos decat sa creezi pentru sufletul omului, sa oferi lumina din tine cui are nevoie...!?
Pacat ca, prea putini oameni au curaj sa-si traiasca viata , sa se rupa de un “sistem” cu reguli bine stabilite, asteptand cu bucurie fiecare weekend, apoi  pensia de care se vor bucura, dupa o viata traita in stres si ura, lucrand zilnic ceva ce nu le-a placut niciodata....!
                                        Arta inseamna viata! 

No comments:

Post a Comment