Translate

Wednesday, 7 October 2015

Cuprul intre suflet si partea spirituala


In cele ce urmeaza am sa prezint ceva din povestea mea , a “cuprarului” cum imi spune cineva din orasul meu, ce inseamna sa creezi in cupru si sa reusesti sa traiesti din asa ceva….
Totul a inceput poate cand am refuzat sa mai merg in Italia , am dat cu piciorul “abundentei” si am ales sa traiesc in tara mea “unde nu merge mai nimic si lumea nu are bani”…
Cand alegi o strada si iti asumi toate riscurile posibile inclusiv familiale , rezultatele incep sa apara incet ….
Si uite asa am intrat intr-o lume straina mie a lumii spirituale…Foarte multe persoane care poarta bratari din cupru cred si in altceva decat in biserica…
Pentru inceput explic in cuvinte putine prin ce trece  un artizan in cupru…
In primul rand cand participi la targuri esti privit ca o “noutate” sau cel mai des faci subiectul unor glume ale “colegilor “ artizani prin ceea ce vinzi…Cel mai des mi s- a spus ca nu o sa pot vinde bratara la acelasi pret peste catva timp pentru ca oxideaza si pierzand stralucirea scade si pretul …Ca de obicei am tacut ,zambind  si am continuat sa lucrez mai departe, intrucat eu si la targuri creez cate ceva…
S-a intamplat sa fiu intrebat cat costa un produs iar vizitatorul se uita urat la mine pentru ca cer asa mult pe un produs realizat din cupru….Atunci am inteles ceva, pentru majoritatea romanilor cuprul este ceva la capatul scarii lor de valori, aurul , argintul, obiectele ce sclipesc avand prioritate…Pretul unui obiect din cupru oricare ar fi el trebuie sa fie ieftin altfel nu ar fi cupru !....
 Mi s-a intamplat de multe ori sa fiu luat peste picior chiar de "colegii" artizani , cu mesele pline de creatii chinezesti, intrebandu-ma direct: “cine cumpara asa ceva”…?! Binenteles ca nu am incercat sa-i explic nimic  “mesterului popopular chinezesc” , si iar am tacut , am zambit lucrand mai departe la o sticla de vin ce o imbracam incet in cupru….Puteam sa-i raspund ,ca nu este vina lui ca participa la un targ de mestesugari cu creatii made in China , ca datorita lui China nu va da niciodata faliment, e vina organizatorilor targurilor pe care i intereseaza doar banii , nu imaginea ”sifonatata” a artizantului romanesc….
Un alt motiv care m-a oprit in final sa particip la targuri, dintre mesterii popularii mi s-a reprosat  ca ceea ce fac eu nu este mestesug popular romanesc , imi dadeau de inteles ca eu nu am ce cauta intr-un targ de mesteri populari….Ce ar insemna atunci ? Sa ma apuc de olarit pentru ca este mestesug popular, sau sa cos ii?!....
Nu doresc sa spun ca am un dezgust fata de ce se intampla acum  in tara, daca nu creezi precum stramosii nostri nu este mestesug…insa e alegerea mea sa creez ceea ce  simt  in cupru, chiar daca asta nu este mestesug popular romanesc, eu lucrez cu tot sufletul…!!!
Practic cand alegi sa lucrezi in acest metal iti asumi un risc atat din partea familiei care nu crede (la inceput) ca cineva poarta astfel de bratari cat si din parte publicului “cunoscator” care de cele mai multe ori nu face legatura intre calitate si pret, cuprul fiind pentru ei ceva la capatul universului….
Eu mai am o teorie ,s-ar putea ca multi romani sa nu poarte cupru , de frica imaginii lor in societate: “…cum adica tu nu ai bani de argint si aur si ai ajuns sa porti cupru?...”
Pentru necunoscatori cuprul este purtat in primul rand pentru capacitatea sa antimicrobiana, respectiv in cuvinte putine este un antibiotic natural la purtator. De ce credeti ca tevile din apa sunt din cupru respectiv un spital din Irlanda foloseste cuprul ca metoda de prevenire a infectiilor ?! Aici gasiti articolele  despre tevile de apa:  http://sistemecupru.ro/sites/default/files/publication_files/sistemele_de_apa_calda_menajera_si_calitatea_apei_potabile.pdf   si aici spitalul din Irlanda ce a ales sa foloseasca robinete,clante,manerele la usi ,toate din cupru:  http://copperalliance.eu/docs/librariesprovider3/press-releases/ro/un-_spital_din_irlanda_utilizeaza_cuprul-pdf.pdf?Status=Master&sfvrsn=0 
O doamna imi spunea ca bunicii ei introduceau o sarma subtire de cupru in tulpina rosiei astfel planta era mai puternica in fata daunatorilor, o alta doamna imi spune ca la baza rasadului unei flori in ghiveci pune o sarma mica de cupru, ca sa intareasca planta….
Poate ca adevarul este undeva la mijloc , insa daca s-ar recunoaste in  public ca purtand o bratara din cupru , acesta patrunzand in sange ajunge si curata sistemul limfatic, cine ar  mai cumpara antibiotice?! ;)
Binenteles exista si vocile critice despre cupru ca nu este folositor din contra dar parerea mea este un subiect la fel de "sensibil" cu cel referitor la consumul de carne , mereu vor fi persoane pro si contra …
O alta categorie sunt cei care poarta bratarile de cupru pentru capacitatea sa de aparare impotriva atacurilor energetice. Sincer este un subiect pe care eu nu-l accesez din motive personale eu fiind doar un simplu creator in cupru…
Astfel m-am vazut in situatia sa vorbesc despre chackre si alte minunatii intrebat de clienti dar am recunoscut (chiar cu riscul de a pierde comanda) ca este un domeniu strain mie... Ce nu a inteles multa lume cum de  creez in cupru daca nu cred in aceste energii binefacatoare…respectiv protectie energetica, nu doresc sa vad sau sa simt lumea spirituala…
Raspunsul meu este simplu , cred in mine si in Dumnezeu, asta fiind suficient pentru mine ,ne mai fiind nevoie sa caut  raspunsuri in alta parte .Astfel am  preferat   sa gasesc linistea vietii si intelepciunea  in mine ,  sa creez din tot sufletul ce altii nu au avut curaj sa faca….
Nu cred ca este un pacat sa afirmi ca nu te intereseaza terapia cu ingeri, arhangheli, curatarea aurei, cum sa ti activezi al treilea ochi….pur si simplu pentru mine aceste informatii nu au valoare,sau nu conteaza…
Cum spunea cineva drag mie singura mea frica este sa nu-mi pierd sufletul in rest creez cu placere pentru toti oamenii , povesti rastalmacite incet  in arama .

Cu respect  “Cuprarul”….. :)
Mai multe creatii in cupru gasiti pe siteul de prezentare:
http://hadarugart.weebly.com sau pe You Tube: Hadaruga





No comments:

Post a Comment