Translate

Friday, 7 August 2015

Principiile ambundentei sau ....cum sa-ti pierzi sufletul


Traim vremuri “noi” in care omul curios  deschide porti spre “cunoastere” , cautand mereu sa inteleaga ceva ….
 Ambundenta in toate , este un fruct dorit de tot mai multa lume  oricare ar fi pretul platit ….. Indraznesc sa “comentez” de pe margine intregul tablou ca un om simplu ce nu stie nimic…. Si eu fac parte din acei romani ce au  plecat din  tara pentru un trai “decent” , sa-mi implinesc “visele” sa am o ambundenta financiara….Intr-un tarziu am inteles ca parasind pamantul natal eram ca un copac cu radacinile afara , ce-si cauta in zadar nutrientii in pamant necunoscut  , ajungand in final sa ma simt strain atat unde eram cat si acasa in Romania…
Apoi, dupa timp, am ales  sa dau cu piciorul “ambundentei”  , am ales  sa-mi urmez drumul ,  simtind cum mi-am salvat sufletul …
Aici este teoria mea referitor la echilibrul fragil dintre suflet si viata…O sa explic de ce! Majoritatea oamenilor traiesc dupa reguli prestabilite de “sistem” , respectiv prea putini  au curaj sa puna sub semnul intrebarii daca drumul pe care merg este cel potrivit sufletului sau pur si simplu oamenii de langa ei, familia, grupul social, i influenteaza  inconstient gandurile ,calea….Asa cum marketingul si media reusesc poate  intr-un mod subtil sa tranforme   omul intr-un consumator tacit al unor produse  “atent” alese , si “profetii noii ere” reusesc cu succes zic eu sa "modeleze" gandurile oamenilor, sa fie pe viata  consumatori de informatie “vitala” , platind cu bani multi "informatia" ... ;)
Deoarece  una din fricile omului este saracia si aici nu vorbim de saracia sufleteasca ci materiala, astfel se explica de ce multi romani parasesc tara ,  dar  nu realizeaza ceva , cu cat cauti ambundenta financiara, "stabilitatea"  materiala cu orice pret, cu atat ai sanse sa-ti pierzi sufletul, ca sa nu spun familia …Acum multi ma vor critica ,arunca cu pietre ,insa imi asum ideea si explic in continuare si de ce…
Cand cauti sau gasesti intamplator “principiile ambundentei” realizezi ca nu se vorbeste despre  suflet sau intelepciune…Practic “cineva” a reusit sa transmita o idee zic eu de marketing notiunea fericirii este strans legata  de “ambundenta” oricare ar fi ea , cu cat ai mai multi bani sau consumi mai mult cu atat esti mai fericit …..
Fara sa plictisesc  prea mult , parerea mea este ca s-a reusit intr-un mod “inteligent” ca o mare parte din oameni sa se piarda in gandire ca intr-un labirint si sa nu-si mai asculte sufletul… De ce oare nu se vorbeste  public : “sfaturi pentru gasirea intelepciunii  ?” sau “cum sa-ti salvezi sufletul?” In cuvinte putine eu cred ca un om intelept este mai fericit cu o suta de lei decat un om ce cauta ambundenta si o gaseste intr-o mie de lei…De ce ? Un om intelept stie ce sa faca cu o suma mica de bani pe cand un om atent sa-si satisfaca poftele va fi ca o fantana fara fund unde oricat ai arunca nu se astupa “nevoile”….
In speranta ca nu am suparat multa lume, concluzia mea este …”cineva” a reusit subtil ,sa-l rupa pe om de la legatura sa cu sufletul , sa nu  mai simta linistea ,sa fie “curios”, sa fie  mereu “infometat” de cunoastere ,sa stie mai mult,  sa fie mai bogat, totul fiind realizat astfel  incat  omul sa se piarda intr-un labirint fara iesire al “cunoasterii”  pana la sfarsitul vietii… ;)
Daca intr-o zi vei avea  curaj sa descoperi in tine intelepciunea vietii  , il vei vedea   pe Dumnezeu in lucrurile simple ,vei reusi sa-ti gasesti linistea sufletului  si nu mai ai nevoie de nici un principiu   care sa-ti umple sufletul gol….
………………………………….
P.S. Recomand cu incredere sa faceti macar o zi de voluntariat si o sa simtiti ce bogati spirituali sunteti cand  oferiti, ca “alternativa” la bogatia ambundentei financiare  …! ;)


No comments:

Post a Comment