Translate

Thursday, 20 August 2015

Nu ma mai chemati la targuri …am obosit!


Am obosit sa particip la targuri , in rand cu “tata” lumea, asteptand sa vina clientul “curios”….!
Am obosit sa explic de ce pandantivul meu  costa mai mult decat a colegului “artizan” care cumpara de-a gata totul , lipeste o floare cu silicon apoi vinde ca pe o creatie proprie ….!
Am obosit sa fiu amabil cu vecinii de “taraba” care rad de mine pentru ca eu lucrez si la targuri , creez mereu ceva nou iar ei: “au venit sa faca bani nu ca mine …!”
Am obosit sa zambesc cand colega de vizavi imi rade in fata si mi spune sa nu ma supar daca azi nu vand nimic dar nu e vina ei ca are standul langa mine ….!?
Am obosit sa tin in mine si sa nu-i explic “domnisoarei” ca ceea ce  vinde dansa nu este arta ci este kistch, iar daca e multa lume la standul ei asta nu inseamna ca este si  calitate…!
Am obosit sa tac ,sa nu  spun unora ca nu e vina lor ca vand kitsch-uri ci a organizatorilor sau asociatiei care primeste pe toata lumea intr-o “asociatie de mestesugari”…!
Am obosit sa vad un balci de creatii in jurul meu , “artizani” ce vorbesc doar de bani si prea putin despre mestesug, despre suflet ,despre “noul” in arta….
Am obosit sa aud de targurile “bune” unde se vinde bine orice si mai putin artizanat….
Am obosit sa vad “figuri” noi in targurile de "handmade" cu aceleasi chinezarii pe standuri …!
Am obosit sa aud vizitatori care se opresc si vorbesc dezamagiti de targurile noastre de “artizanat” pline de kitsch…!
Am obosit sa platesc de fiecare data tot mai mult metrul patrat la un targ de parca noi vindem aur si diamante….!
Am obosit sa vad organizatorii de targuri cum isi fac planuri de viitor  fara sa vorbeasca de calitate doar de cantitate , cati de multi "expozanti" sunt…!
Am obosit sa particip la targuri de "artizanat" unde organizatorii nu stiu sa faca o diferenta intre o ie Romaneasca si o ie chinezeasca , singura lor problema fiind taxa de stand ( un alt subiect "delicat" intre taxa stradala si pretul platit la "organizatori" , gasiti articolul aici...)....!
Am obosit sa  explic ca aceste targuri sunt o rusine pentru NOI cei care ne numim creatori de frumos , privim totul prin prizma banului facut in graba si profitand de  libertatea ca nimeni nu  controleaza calitatea produselor de artizanat  “murdarim” un oras…o tara …
Asa ca ,m-am retras in “chilia” mea unde creez incet pentru cei  care mai cauta lumina in creatii de suflet…. :)

Mai multe creatii in cupru, alama, otel inoxidabil si sticla gravata gasiti pe site-ul de prezentare :


3 comments:

  1. Bine spus! Eu imi doream foarte mult sa particip la un targ de handmade si m-am pregatit foarte bine inainte de primul. Din pacate, am ramas cam dezamagita.. Poate totusi se vor produce schimbari, spre bine, in viitor...

    ReplyDelete
  2. Subscriu ...si eu am obosit sa vad simple impletituri de margele pe bani multi ,fara sa vina cu ceva personal si sa spui ,,da ,e unicat ! "...

    ReplyDelete
  3. Am observat anul acesta la targul de martisoare de la noi, adevaratii creatori erau rataciti si stingheri prin marea masa de ciurucuri importate. Nu mi se pare normal, cred ca ar trebui sa fie conditie la inchirierea spatiului, dar primaria e lacoma si vrea sa incaseze bani, asa ca...

    ReplyDelete